
Soms lost een gesprek het niet op
- Misschien heb je al vaak gepraat over wat je dwars zit. Met vriendinnen. Met je partner. Misschien zelfs met een hulpverlener.
En toch verandert er weinig. Je snapt het in je hoofd, maar je lijf doet steeds hetzelfde. Je cijfert jezelf weer weg. Je redt de ander weer. Je trekt je terug achter een muur. Of je kunt niet zonder de ander, ook al weet je dat het niet goed voor je is.
Dat komt omdat de meeste gesprekken gaan over gedrag. Over wat je doet. Maar vaak niet over waar dat gedrag vandaan komt.
Daar begint mijn werk.










